loading...
aryaboy
ratemeh بازدید : 56 سه شنبه 24 مهر 1397 نظرات (0)

روش های قطعی ، فوری و موقت برای جلوگیری از بارداری

روش های زیادی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد اما شاید انتخاب بهترین راه ممکن برای شما مشکل باشد ، شما می توانید با روش های معرفی شده زیر یک راه مطمئن برای جلوگیری انتخاب کنید به خصوص اگر تازه عروس هستید و با شیوه های پیشگیری از بارداری آشنا نیستید.جلوگیری از بارداری

جلوگیری از بارداری

هر چند اجتناب و پرهیز از برقراری رابطه ی جنسی، تنها روش صد در صد قطعی در پیشگیری از بارداری است، اما متدهای دیگری هم وجود دارد که در صورت استفاده و اجرای درست می تواند تقریبا همین نتیجه را بدهد.

روش بیرون کشیدن آلت روشی طبیعی برای پیشگیری از بارداری

بیرون کشیدن به موقع آلت قبل از انزال یکی از روشهای جلوگیری است که تقریبا 6 دهم زنان در آآمریکا ازاین روش برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنند. احتمال بارداری بااین روش 4 درصد در سال و در کل 18 درصد است . این روش در صورتی کارآمد است که مرد لازم در این زمینه را داشته باشد .

قرص ضد بارداری رایج ترین روش جلوگیری از بارداری

یکی از روش های رایج برای جلوگیری از بارداری می باشند که نوع رایج قرص ضد بارداری از هورمون های استروژن و پروژسترون برای جلوگیری از تخمک گذاری استفاده می کند. این قرص ها تاثیر زیادی برای جلوگیری از حاملگی دارند و افرادی با این روش ناخواسته باردار می شوند که دز دارو روی آنها اثر نکند.می توان این قرص ها را بدون تجویز پزشک از داروخانه تهیه کرد.از مزایای قرص های ضد بارداری قاعدگی منظم و خونریزی کم ترو درد های کمتر قاعدگی است و از معایب آن بی اثر بودن آن بر روی بیماری های جنسی و اثرات جانبی مانند سفتی در سینه ها، لک صورت، لخته شدن خون، و فشار خون بالا را می توان نام برد

پیشگیری از بارداری با کاندوم های مردانه و زنانه

یکی از قدیمی ترین راه های جلوگیری از بارداری استفاده از کاندوم می باشد . کاندوم ها در دو نوع زنانه و مردانه وجود دارند که این کاندوم ها از ورود اسپرم به بدن زن جلوگیری کرده و در برابر بیماری های جنسی هم از زوجین حفاظت می کند. کاندوم زنانه یک کیسه ی پلاستیکی باریک است که باید 8 ساعت قبل از نزدیکی در داخل واژن قراردهید . کاندوم زنانه را باید از طرفی که بسته است با دست گرفته و به داخل واژن بکشید. درصد خطای کاندوم مردانه 15 درصد است ، کاندوم زنانه از نوع مردانه تاثیر کمتری دارد و احتمال خطای آن بیشتر است .کاندوم ها مزایاییمانند ارزان بودن و راحت بودن تهیه آن و حفاظت در برابر بیماری های جنسی را دارند و معایبی همچون یک بار مصرف بودن و کاهش لذت جنسی را به همراه دارند.

آمپول جلوگیری از بارداری

آمپول جلوگیری از بارداری که با نام دپوپروورا شناخته می شود ،یک آمپول هورمونی می باشد که به مدت 3 ماه از بارداری جلوگیری می کند. درصد خطای این آمپول ها تنها 3 درصد است و از قرص های جلوگیری بهتر عمل می کنند. آمپول های جلوگیری مزایایی مانند استفاده در سال فقط 4بار و معایبی مثل هزینه زیاد ، ایجاد لک های پوستی و عدم محافظت در برابر بیماری های جنسی را دارند.

چسب و حلقه روشی برای جلوگیری از بارداری

چسب و حلقه، هر دو جزء روش های هورمونی پیشگیری از بارداری هستند و دارای استروژن و پروژسترونمی باشند . چسب یک تکه ی کوچک پلاستیکی است که روی شکم، باسن، بازو یا بالاتنه ی شما می چسبد و به صورت هفتگی باید تعویض شود. حلقه یک وسیله ی کوچک انعطاف پذیر است که در 5 روز اول قاعدگی در داخل واژن قرار می دهند و 3 هفته در آنجا باقی می ماند. سپس در پایان هفته ی سوم آن را خارج می کنید و یک هفته ی بعد، دوباره یک حلقه ی نو درون واژن می گذارید .

چسب و حلقه ی ضدبارداری، تمام مزایای قرص های ترکیبی را دارند و فقط استفاده از آنها راحت تر است. همچنین می توانید برای به تأخیرانداختن دوره ی پریودتان، به طور مداوم از آنها استفاده کنید . چسب ضدبارداری و حلقه معایبی مانند واکنش های پوستی در برخی از خانم ها ،لکه بینی، سردرد، نفخ و حساسیت سینه ها دارند.

اسفنج ضدبارداری

اسفنج ضد بارداری یکی دیگر از پیشگیری از بارداری اشباع شده از اسپرم کش بوده و وارد واژن می شود و مقابل دهانه ی رحم قرار می گیرد.

یک حلقه ی نایلونی به انتهای اسفنج چسبیده است که خارج کردن آن را بسیار راحت می‌ کند. اسفنج مانع ورود اسپرم به رحم می شود

آمپول ضد بارداری

تزریق هورمونی به نام دپوپروورا می تواند تا سه ماه از بارداری جلوگیری کند. پزشک، هر ۱۲ هفته آمپول دپوپروورا را به کفل یا بازو تزریق می کند. هورمون موجود در واکسن ضدبارداری یعنی پروژستین در بدن فعال شده و مانع بارداری می شود. این دارو جلوی حرکت تخمک ها از تخمدان ها را گرفته و ترشحات رحمی را غلیظ تر می کند. به گزارش نبض ما، درصد اطمینان این شیوه پیشگیری از بارداری ، ۹۴ درصد است.

ایمپلنت ضدبارداری (ایمپلانون و نکسپلانون)

یکی دیگر از روش های پیشگیری از بارداری ، ایپملنت ضدبارداری حاوی همان هورمونی است که در واکسن ضدبارداری وجود دارد. ایمپلانون و نکسپلانون، برندهای این ایمپلنت هستند. هورمون پروژستین موجود در ایمپلنت، در بدن فعال شده و اجازه ی حرکت تخمک ها را از تخمدان ها نمی دهد.

این ایمپلنت کوچک است؛ وسیله‌ ای به اندازه یک چوب کبریت که زیر پوست بالای بازو نصب می شود. پزشک، این قسمت را بازوی تان را بی حس کرده و ایمپلنت را جاگذاری می کند. بعد از چهار هفته یا هر زمانی قبل از این مدت که بخواهید، پزشک می تواند ایمپلنت را خارج کند.

آی یو دی (وسیله داخل رحمی)

آی یو دی یک ابزار کوچک و T شکل است که توسط پزشک، در رحم جاگذاری می شود و تا چند سال می تواند از بارداری جلوگیری کند. پاراگارد نام یک نوع آی یو دی است که دارای مس بوده و می توان تا ده سال آن را نگه داشت. سه نوع آی یو دی هورمونی وجود دارد. میرنا تا ۵ سال و اسکایلا و لیلتا تا ۳ سال موثر هستند. تمام انواع آی یو دی، بینهایت موثرند.

دیافراگم

دیافراگم به اندازه ی سایر شیوه های کنترل بارداری مورد استفاده نیست. دیافراگم از جنس نوعی لاستیک نازک درست شده است که در اطراف آن یک حلقه فنری و قابل انعطاف وجود دارد، این وسیله قبل از شروع رابطه، وارد واژن شده و روی دهانه ی رحم قرار می گیرد. وقتی دیافراگم سر جای خودش قرار می گیرد، دهانه ی رحم مسدود شده و اسپرم نمی تواند خودش را به تخمک برساند.

کلاهک رحم

کلاهک رحم، کوچک تر از دیافراگم است و روی دهانه ی رحم نصب می شود. کلاهک رحم مانند دیافراگم همراه با اسپرم کش استفاده می شود، ورودی رحم را مسدود کرده و مانع ورود اسپرم و جفت شدن آن با تخمک می شود.

اسپرم کُش

اسپرم کش ها مواد شیمیایی هستند که با نابودی اسپرم، مانع بارور شدن تخمک می شوند. اسپرم کش در انواع مختلفی مانند فوم، کِرِم، ژل و یا نوارهای واژنی. اسپرم کش ها باید قبل از آمیزش، عمیقا وارد واژن شوند. اسپرم کش، گردنه ی رحم را مسدود کرده و جلوی حرکت اسپرم و رسیدن به تخمک را می گیرد. معمولا از اسپرم کش ها همراه با سایر متدهای پیشگیری از بارداری استفاده می شود و نه به تنهایی.

بستن لوله ها در زنان (توبکتومی)

بستن لوله ها یا توبکتومی یک شیوه ی موقت پیشگیری از بارداری برای زنانی است که مطمئن هستند در آینده قصد بارداری ندارند. بستن لوله ها یک فرایند جراحی است که لوله های رحم، بسته شده یا بریده می شوند تا تخمک ها وارد ناحیه ای که امکان تماس با اسپرم وجود دارد نشوند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 85
  • بازدید ماه : 85
  • بازدید سال : 3,400
  • بازدید کلی : 98,068